Terbaru

Twitter Untuk Perniagaan / bisnes


Twitter bisnes - perniagaan

Twitter Untuk Perniagaan / bisnes

Twitter adalah satu fenomena Internet yang sebenar. Ia membezakan dirinya daripada
laman rangkaian sosial yang lain dengan menghadkan pengguna untuk menghantar komen yang tidak mengandungi lebih daripada 140 perkataan. Walaupun dengan sekatan ini, ramai ahli perniagaan serta tokoh masyarakat telah terlibat dengan Twitter sebagai cara mudah untuk menyebarkan apa-apa saja.
Ini termasuklah "Tweet" tentang suara dalam Kongres, Sarah Palin yang bercakap tentang. . . dirinya,
dan bintang seperti Ashton Kutcher (nama Twitter: @aplusk), setakat pada penulisan ini
telah ada 4,611,357 orang di seluruh dunia "mengikuti" post Twitter beliau. setiap
kali dia melafazkan kenyataan 140-perkataan di Twitter, hampir 4.7 juta orang
mendapat mesej itu.
Dengan platform ini, sesiapa sahaja boleh mempromosi dia sendiri atau perniagaan
dalam talian. Kutcher, kerap menggalakkan perubahan sosial dan keamanan.
Tetapi  Ina Steiner, yang mengendalikan laman web yang dipanggil EveryPlaceISell,
menggunakan Twitter sebagai platform untuk penjual. Penjual kerap menghantar "tweet" tentang jualan dan promosi.



Membina Pangkalan Peminat ( Fan Base ) dengan Twitter

Twitter (www.twitter.com) adalah salah satu daripada laman-laman rangkaian sosial ( Social Network ) yang anda selalu dengar dan kemudian menggaru kepala anda, dengan berkata, "Apa benda tu?"
Pada pandangan pertama, anda mungkin tidak berfikir sebuah laman web yang membolehkan anda menghantar hanya 140-perkataan mesej akan mempunyai maksud perniagaan.

Tetapi melihat pada perniagaan yang menggunakan Twitter, dan anda sedar bahawa ya, Twitter boleh memainkan peranan yang besar selaras dengan pelanggan, membina jenama dan mempromosi identiti anda sendiri atau organisasi anda.
Walaupun banyak individu menggunakan Twitter untuk bersenang-senang, selebriti seperti Ashton Kutcher menggunakannya untuk meluah satu pandangan mengenai sesuatu maksud atau isu.

Syarikat-syarikat besar  dibawah menggunakan Twitter untuk pelbagai tujuan yang berkaitan dengan perniagaan:
Ford Motor Company: Melalui Twitter feed FordCustService yang
(Twitter.com / FordCustService), ia diguna untuk aduan, spam, dan maklum balas yang berguna sekali-sekala daripada pelanggan.
Popeyes Chicken: (twitter.com / popeyeschicken)
Syarikat berjenaka dengan pelanggan tentang pilihan makanan mereka, mengumumkan jualan, dan kadang-kadang bertindak balas dengan tawaran untuk menangani kebimbangan peribadi pelanggan dengan komen seperti ini:
maaf , tentang pengalaman tentang anda ... DM saya e-mel & telefon # Pengurus Pelanggan kami akan menelefon anda.
Starbucks: Gergasi kopi ini mempunyai laman Twitter dipanggil MyStarbucksIdea
(Twitter.com / mystarbucksidea) syarikat itu mendengar cadangan pelanggan dan melaksanakan kebanyakan darinya. Pada penulisan ini, satu Tweet mengatakan bahawa 50 cadangan asalnya disuarakan melalui Twitter telah dilaksanakan.
H & R Block: Perkhidmatan penyediaan cukai (twitter.com / HRBlock)
respons kepada soalan-soalan pelanggan, sama ada melalui e-mel atau telefon.

Sudah tentu, satu forum rangkaian sosial boleh digunakan untuk dirangkaikan kepada rangkaian sosial yang lain .

Kodak CB feed (twitter.com / kodakCB) digunakan untuk menghebahkan jawatan kosong di Blog Korporat Kodak. Blog pula (1000words.kodak.com /), mempunyai pautan ke laman web Kodak, halaman Facebook Kodak , Kodak Feed YouTube dan lain-lain lagi. . . anda dapat ideanya?

Untuk perniagaan kecil atau besar, Twitter memainkan peranan dalam keseluruhan
usaha pemasaran secara online. Untuk menonjol pada keputusan enjin carian ( search engine ) dan word-of-mouth (publisiti mulut), anda perlu membina sebuah laman web yang berangkai dari satu laman ke yang lain.

Dengan berbual dengan pelanggan anda, walaupun ia kelihatan seolah-olah anda
memberi pengetahuan anda secara percuma dan menjawab soalan-soalan yang tidak membawa kepada jualan serta-merta, anda sebenarnya sedang membina kesetiaan dan hubungan baik. Dimana akhirnya ia akan memberi keuntungan untuk jangka panjang.

Perancangan akaun Twitter untuk bisnes

Ia adalah mudah untuk memulakan posting di Twitter. Di sini, seperti di Facebook, cabaran yang dihadapi adalah dengan perancangan bagaimana anda akan mempromosikan perniagaan anda dengan Twitter posting (yang dikenali sebagai "tweet"). Sebelum anda mendaftar, sila jawab beberapa soalan mudah:
Apakah matlamat perniagaan anda untuk berada di Twitter? Siapakah yang akan membaca Tweet anda ?
Adakah anda mempunyai sebab atau isu yang anda mahu orang ramai untuk memberi perhatian kepada anda?
Apakah tindakan yang anda mahu orang ramai ambil selepas membaca Tweet anda? Adakah anda mahu mereka melawat laman web anda, blog anda, atau membeli-belah di jualan catalog anda?
Bagaimana orang akan mencari anda dengan mudah? Apakah nama satu atau dua perkataan yang anda boleh tetapkan ke laman Twitter anda?
Siapakah yang akan melakukan penghantaran tweet? adakah ini menjadi satu usaha pasukan, untuk memastikan posting mengalir ke Twitter secara tetap?
Adakah anda mempunyai jualan khas atau promosi yang anda boleh tawarkan?
Bahagian terakhir diatas adalah amat penting jika anda menjual barangan dari katalog.

Follower Twitter selalu menerima posting jualan khas atau barangan jualan dari laman web seperti DellOutlet (www.twitter.com/delloutlet). Menurut Business Insider (www.businessinsider.com), laman Twitter Dell ini menjana $ 3 juta jualan komputer dalam tempoh dua tahun.


Sila ikuti posting akan datang unutk Cara Membuka akaun twitter dan tips untuk perniagaan

Cloud Based POS System